Harmonogram
Dzień 1
- Wprowadzenie
- Aplikacje
- Interfejs - część 1.
- Interfejs - część 2.
Dzień 2
- Intencje
- Uprawnienia
- Dostawcy treści
- Korzystanie z Sieci, Usługi
Dzień 3
- Procesy i wątki
- Odbiorcy komunikatów
- Grafika i animacja
- Gesty, Alarmy
- Multimedia
Wprowadzenie
Android to system operacyjny przeznaczony głównie dla systemów mobilnych, ale nie tylko. Urządzenia ubieralne, TV to także jego sfery.
W 2010 roku Android osiągnął poziom najbardziej popularnego systemu tej klasy. Od tego czasu jego przewaga wciąż rośnie.
Kurs Projektowanie Aplikacji na Urządzenia Mobilne jest w pełni autorski. Rozpoczyna się od podstaw - omówienia szczegółów architektury systemu Android i budowy aplikacji. W kolejnych etapach przedstawia charakterystykę poszczególnych komponentów wchodzących w skład aplikacji i przykłady ich użycia. W pełni funkcjonalne przykłady projektów ilustrują każde z omawianych zagadnień.
Wymagana podstawowa znajomość języka programowania Java lub Kotlin.
Struktura Kursu
Kurs podzielony jest na tematy. Każdy z tematów obejmuje wykład wprowadzający i zestaw ćwiczeń.
Wykład ilustrowany jest slajdami. Przykłady kodu znajdujące się na slajdach w znaczącej większości pochodzą z dołączonych, w pełni funkcjonalnych, projektów udostępnionych za pomocą serwisu bitbucket.org.
Ćwiczenia mają charakter zadań do samodzielnego wykonania. Niektóre z ćwiczeń wspomagane są początkowymi projektami, które należy dokończyć.
Lista Tematów
Dzień 1
- Wprowadzenie
- Aplikacje
- Wykład
- Ćwiczenia
- Interfejs - Część 1.
- Interfejs - Część 2.
Dzień 2
- Intencje
- Uprawnienia
- Wykład
- Ćwiczenia
- Dostawcy Treści
- Korzystanie Z Sieci, Usługi
- Wykład
- Ćwiczenia
Dzień 3
- Procesy I Wątki
- Wykład
- Ćwiczenia
- Odbiorcy Komunikatów
- Wykład
- Ćwiczenia
- Grafika I Animacja
- Gesty, Alarmy
- Multimedia